Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Λαμία και ποδήλατο το έτος 2013






Λαμία και ποδήλατο το έτος 2013:

Η Λαμία έχει χτισμένο το κέντρο της σε λόφο. Άρα το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κάποιος που τον ενδιαφέρει η μετακίνησημε το ποδήλατο είναι αυτές οι δύσκολες ανηφόρες της πόλης που θα τον ζορίσουννα κάνει τη βόλτα του με άνεση και χωρίς προσπάθεια. Στην Λαμία ο επισκέπτης θα δει παρά ελάχιστους ποδηλάτες στο κέντρο, σε σχέση με επίπεδες πόλεις όπως Λάρισα, Πάτρα, Τρίκαλα. Εκεί, η μορφολογία του εδάφους οδήγησε στην μαζική χρήση του ποδηλάτου ως φθηνό μέσο μετακίνησης τον καιρό της κρίσης.

Επίσης, το κέντρο της Λαμίας χαρακτηρίζεται από στενούς δρόμους με ακόμα πιο στενά κακοφτιαγμένα πεζοδρόμια, όπως ταπερισσότερα αστικά κέντρα. Υπάρχει ελάχιστη πεζοδρόμηση κεντρικών δρόμων και κανένας ποδηλατόδρομος στο κέντρο της πόλης. Άρα αν κάποιος ποδηλάτης θέλει να μετακινηθεί στο κέντρο της πόλης, εκτός από την δυσκολία της ανηφόρας, αντιμετωπίζει και το γεγονός ότι οι οδηγοί δεν μπορούν να τον προσπεράσουν. Το γεγονός αυτό είναι αρκετά αγχωτικό, οπότε πολλοί κάτοικοι της Λαμίας προτιμούν να μην κάνουν χρήση του ποδηλάτου μέσα στην πόλη.

Συμβουλή μας: Αρχίστε να χρησιμοποιείται το ποδήλατο και στην πόλη! Εμπειρικά μιλώντας, κατά μέσο όρο το ποδήλατο αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα στην πόλη και έχει μεγαλύτερη ευελιξία από ότι το αμάξι. Θα φτάσετε πιο γρήγορα, πιο οικονομικά και πιο γυμνασμένοι στον προορισμό σας με αυτό, από ότι με τα πόδια ή με το αμάξι. Και μιλώντας από την αισιόδοξη πλευρά μας... σιγά σιγά θατο κάνουν όλο και περισσότεροι, θα μειωθούν τα θορυβώδη οχήματα, θα καθαρίσει το κέντρο από καυσαέριο και ηχορρύπανση, θα γίνουν δομές που υποστηρίζουν τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Μην περιμένετε να γίνουν πρώτα δομές από το δήμο αν δενυπάρξει πίεση από εμάς μέσα από την καθημερινή χρήση του πιο οικολογικού μέσου μετακίνησης.

Ποδηλατόδρομο(εκτός κέντρου) όμως έχει η Λαμία. Είναι όμορφος, μήκους 5 χιλιομέτρων, με δεντροφυτεμένα παρτέρια και πεζοδρόμια παράλληλα σε αυτόν. Σε πολλά σημεία κόβεται από κάθετους δρόμους και στοπ(καμία 10αρια) αλλά μην κολλάμε σελεπτομέρειες! Αυτό που τον χαρακτηρίζει– και μπορεί να αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία - είναι ότι είναι χτισμένος εκτός κέντρου σε δρόμους που έτσι και αλλιώς οι ποδηλάτες δε θα είχαν ιδιαίτερο πρόβλημα μετακίνησης!

Και ποδηλάτες έχει και η Λαμία. Πολλούς! Που το αγαπούν και θα ήθελαν να νιώθουν πιο ασφαλής για να μπορουν να το χρησιμοποιούν.


Το μέλλον όπως θα μας άρεσε....

Για όλους εμάς που το ποδήλατο αποτελεί εκτός από μέσο διασκέδασης και μέσομεταφοράς θα μας άρεσε το κέντρο της Λαμίας να γίνει πιο φιλικό σε πεζούς και ποδηλάτες.

Έτσι θα θέλαμε:
- Ποδηλατόδρομοι που να διασχίζουν την πόλη και τον κέντρο ώστε να μπορούν όλοι οι ποδηλάτες να πηγαίνουν από την μια άκρη της πόλης στη άλλη.
- Δίκτυο με ποδήλατα όπως κάνουν όλοι οι δήμοι θα ήταν πάλι πολύ καλή πρωτοβουλία!

Τις θεωρείται τρελές απαιτήσεις; Δε είναι πιο τρελό που τις ώρες αιχμής το κέντρο είναι μπλοκαρισμένο από τα οχήματα, οι άνθρωποι εκνευρίζονται από την στασιμότηταστα αμάξια τους, το καυσαέριο και την ηχορύπανση; Που στο τέλος μετά από πολύ χάσιμο χρόνου, ενέργειας, βενζίνης και περιττού άγχους, οι οδηγοί αυτοκινήτων διπλοπαρκάρουν και εμποδίζουν τους άλλους ή παρκάρουν κάπου μακριά απο το κέντρο και αρχίζουν το περπάτημα;

Και αν θεωρείτε ότι δε θα πετύχει το έργο, λόγω του ανηφορικού προφίλ της πόλης,να σας πληροφορήσουμε ότι υπάρχουν χώρες στο εξωτερικό με χειρότερες ανηφόρες και καιρό από την Λαμία αλλά παρ' όλα αυτά η χρήση του ποδηλάτου είναι μεγαλύτερη. Άρα το πρόβλημα στη Λαμία δεν είναι αυτό! Λείπουν οι στοιχειώδεις υποδομές ώστε ο κόσμος να μπορέσει να δοκιμάσει εναλλακτικούς τρόπουςμετακίνησης.




Κλείνοντας, σας περιμένουμε όλους με το παλιό - καινούργιο ποδήλατο σας για να ανακαλύψουμε ακόμα πιο όμορφα μέρη και ανθρώπους ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου